Kdo jsem

Moje fotka
Jedlí, Zábřeh na Moravě, Severní Morava, Czechia
Lidičkové milí, vítám Vás ve svém blogu, který vznikl z touhy sdílet s vámi své malé i velké radosti, z touhy mít jakýsi svůj soukromý archiv ... Jmenuji se Dana, spousta z vás mě zná ale pod nickem jedelanka... Už jako malá jsem stále něco musela tvořit rukama, tvoření je mojí nedílnou součástí... je pro mě obrovským relaxem, do něho vkládám sny, touhy, naději... Co mám ráda? Mám ráda upřímné lidi, důvěru, smích, harmonii, partnerské souznění. Nejvíc ale miluji své dva kloučky a manžela... Mám velmi ráda slunce, toulky krajem s rodinou a naší psí slečnou Brixie. V co věřím? Věřím v lásku, ve světlo, v anděle, v Boha... coby nekonečný zdroj naděje... Co ráda dělám? Nejvíce se věnuji drátování, kterému jsem propadla na mateřské, tedy je to již 4. rok... Byla jsem naprostý laik, tedy vnímám to jako dar a snažím se z něj ukrajovat i Vám... Ráda také zahradničím, dokončila jsem si zahradnickou školu, tak občas tvořím i návrhy zahrad. Svojí profesí jsem ekonomka, tuto práci mám také moc ráda, avšak k plnému naplnění potřebuji ruční tvorbu... Ráda šiju, toulám se krajem a sbírám dary, které příroda již odložila...

pondělí 21. listopadu 2011

Drátované závěsy, co jim říkám světlohry

Občas, sem tam mám pořádnou chuť a potřebu vytvořit závěs, jakýkoli... základem většiny z nich jsou však mohutné skleněné špalky, které se mi podařilo sehnat při jedné z našich dovolených... jak jsem je uviděla, je to vlastně odpad, hned jsem věděla, co s nimi, kam patří. A jelikož jsem sběratel, co rád vrací nepotřebné k životu, rád recykluje, posbírala jsem je do batůžku a jsou doma....

A co z nich tvořím, malý vzorek máte zde...:-)))





Tento mám moc ráda, vznikl z hvězd proutěných, které jsem si koupila od své kamarádky a už když jsem je viděla v jejím obchůdku, věděla jsem, na co je chci... dávaly tehdy pořad "Když hvězdy tančí"... a název zůstal i tomuto závěsu, krásně doprovázející vánoce... V té době byl ojedinělý, inspirovala jsem jím však spoustu drátenic:-((:-)))


Závěs "jablíčkový" vznikl na přání s kamarádkou theresickou, s níž si vedeme výměnný obchůdek a moc nás baví:-) Já obdivuji její malby... na cokoli.... ona zase touží mít domeček jako ze starých časů, tvoří tak neuvěřitelně krásnou domácí atmosféru a tehdy v žádném stavení nechyběly drátované věci... nu a ty ji vyrábím s láskou já... Často si říkám, jak je krásné, že lidi umí různé věci... miluji takovéto obchůdky... díky, Teri za tu možnost, jsi pro mě úžasný človíček:-)





Tento závěs jsem nazvala "zvonky štěstí"... název vzniká spontánně při tvoření, tak jako tvoření samotné... Celkově mám moc ráda zvonky, zvony, proto jsem je začala vyrábět drátované, do té doby drátované zvony nebyly...
sic nezvoní, jen si tak jemně zpívají "tu svou", jsou ale nepřehlédnutelné...







"lásce zvoním"...



Dalším typem závěsů jsou závěsy ven, na zahradu. Jak jsem již zmiňovala, dělám je na klacíku, neb ráda při každé procházce hledám klacíky a dary přírody, co je příroda již odložila... Často proti vůli mého manžela, neb se pak vracíme z procházek naloženi:-))))

Závěs "v zahradě za domem"... závěs připomínající pohled do zahrady,na krásné plody podzimu...



Další jsem nazvala "Podzimní slunce v zahradě"... a asi nemusím psát proč:-)))))


"květná sluneční nálada"



Pak tvořím různé náladovky... čteme s klukama "malého prince", a je tu závěs do klučičího pokojíčku... třebas...


Těším se na vánoce, pečení... a je tu závěs "vánoční cukroví"... krásně dotvořící stylovou kuchyňku...







...Něžný levandulový v čase, kdy levandule všude domovem a zahradou voní a kvete....



Závěs krásný do ne zcela běžného interiéru, je pro domov, kde je hravost, barvy, do klučičího pokojíku...


Tento je růžová náladovka,kterou jsem si vyráběla do své pracovny... směska věcí, co mám ráda, co jsem našla, co mě inspiruje....



Často ptáčci v mých závěsech jsou, ptačí svět je barevný, nekonečný, má miliony podob....





Tvořím i andělské zvonkohry, neb na anděle věřím....Chrání naše nejmenší, visí nad postýlkou, pohupují se v okně a střeží... tak, jak to andílkové jen nejlíp umí...

Je to opravdu jen vzorek, to bychom tu byly dlouho... ale kéž se vám mé světlohry, stínohry, závěsy, zvonkohry líbí:-) Krásný den, jedelanka

1 komentář:

  1. Dančo, tohle že je "jen vzorek"? to snad není možný! nechápu, jak to všechno stíháš. a obdivuju. líbí se mi ten do klučičího pokojíčku, ten v Tvé pracovně, ten je ale favorit! a použití klacíků se mi moc moc líbí.
    měj se fajn,
    C. (balíček k Tobě už odešel)

    OdpovědětVymazat